Kısa kısa eğitim notları

1 – Eğitim en temelde ferdi bir çabadır.
2 – Çocuğunuzu, oğlunuzu, kızınızı kreşlere, ana
okullarına, ilköğretim ve liselere kaptırmayınız.
3 – Çocuklar okullara gidecekler, bundan kaçış yok gibi; Esas öğretimin kişisel, bireysel eğitim olduğunun unutulmaması gerekiyor.
Mümkünse kendiniz eğitim verin…Evet evet çocuklarınıza öğretmek için kendiniz
öğrenmek zorunda kalsanız bile.

Nasıl ki;
Bir çocuk için kimin çocuğu deniliyorsa, bir öğrenci içinde kimin öğrencisi denilir! Modern dönemde de bu durum hiç değişmedi…Özel olan her zaman özel. Her zaman ama her zaman…!

Bir şeyi öğrenmek demek; bir şeyi defalarca kez tekrar etmek demektir. Okullarda tekrar yapmanın imkanı yoktur. Olsa da kıymeti yoktur. Tekrar, okul dışında ve mümkünse tek başına yapılır.

Öğrenmek demek;
İlk önce kendinle sonra başkayla hesaplaşmak demektir…

Eski ile şimdi arasında bir kıyas yapayım;
Geleneksel ve klasik dönemde kayda değer gördüğümüz bir çok kişinin biyografisine baktığımızda şöyle bir şey görüyoruz; “İlk eğitimini/öğretimini babasından yahut yakınından aldı”… Bu bilhassa müslüman dünyada böyleydi… Okuduğum kadarıyla Yahudiler-Hristiyanlar arasında da böyleymiş…

Şu anda çocuklar aile büyüklerinden bir eğitim/öğretim alabiliyorlar mı? Oturup babalarından matematik-fizik-tarih-coğrafya öğrenebiliyorlar mı? Pek karşılaştığım bir şey değil.

Mehmet Akdağ

Leave a comment